úterý 3. července 2018

...do kopce

Flower ridge (1220mnm)
Po noci strávené v kempovišti balíme a jako výšlap dne volíme Flower ridge na doporučení správce kempu. Sluníčko svítí a my se svižně škrábeme lesem do strmého kopce. Propocené tílko v pravidelných intervalech otáčím mokrýma zádama na břuch a suším kdykoliv je to možné. Po necelých třech hodinách už koukáme přes špičky stromů do údolí. Sněhové jazyky na cestě příjemně ochlazují vzduch. Cesta po hřebeni dál je stále pod sněhem a tak se raději otáčíme a šupitáme dolů k vodě. Osvěžující ledová koupel u ústí horské řeky do jezera je jako dar z nebes.
Odbočujeme autem ze silnice na šotolinu do rokle odkud přitéká ona ledová řeka. Celou cestu škrtím plyn jelikož jsme u poslední čtvrtiny nádrže a zítra nás čeká cesta zpět podél jezera zpět a pak ještě další hodinu do civilizace. Nekonečné stoupání je završeno šplhem v autě do prudkého kopce kdy si opět můžeme vychvalovat naše autíčko. Cesta končí u jezera s přehradou vklíněného mezi dvě horská tělesa. Zde proběhne již klasické odpolední válendo, všemi oblíbená příprava večeře a pozorování západu slunce za vršky hor.

Bedwell lakes (970mnm)
Ráno sešplháme autíčkem pár kilometrů zpět na začátek Bedwell lake trailu. O něco lépe udržovaná trasa nás uvítá příjemným sklonem stoupání a několika mosty (včetně zavěšeného) přes horské bystřiny plné síly po konci zimy. Na vrcholu opět nalézáme kouzelné jezírko Baby Bedwe ll zapuštěné jako diamant do skalnatého masivu. Jsou zde připravené podlážky pro jednotlivé stany propojené cestičkami mezi bouldery čímž celý campground dohromady působí jako perfektního místo na přenocování. Z ptačí perspektivy pomocí drona působí celé místo ještě více fantasticky. O něco níže se na druhé straně totiž nachází náš cíl Bedwell lake. Jezero je několikrát větší avšak opět je to jakýsi modrý ostrov v oblacích mezi horskými obry. Z vyhlídky o něco později si můžmeme na vlastní oči vychutnat ten pohled. Bohužel nemámme času nazbyt abychom zde přečkali noc a ještě ten den opouštíme Buttle lake a celý Strathcona NP.

Elk river trail
Po noci strávené kdesi pod kopcem u řeky přijíždíme do vesničky Gold river. Visitor centre má otevřeno jen víkendy, miniknihovna je též zavřená a signál tu není k zastižení. Sedáme do kavárny s muffinem a kafíčkem a u wifiny dumáme co dál. Poslední prosluněný den nakonec trávíme na cestě k Landslide lake. Jde o dvoudenní výšlap údolím podél řeky Elk river s následným stoupáním k tábořišti. Po cestě překonáváme několik potoků a dokonce míjíme dva malé vodopády.

Před týdnem tu byla spozorována puma a medvěd dnes máme "štěstí" a nevidíme ani veveřičku. Ráno se škrábeme z vlhkého stanu do mlhavého počasí. Po snídani nastává hodinový výstup do 1000mnm kde je schované Landslide lake, nad kterým se vypíná stále zasněžená hora.
Monika zde vmžiku nalézá kozí stezku kolem jezera, která by nás měla dovést k ledovcovému jezeru pod horou. O dalších čtyřicet minut později stojíme před ledy pokrytým jezírkem s blankitně modrou vodou.

Zbytek dne už pouze klesáme a ve tři odpoledne sedíme utrmácení v autě.
Další den nám na cestě zpět do civilizace k přívozu svítí slunce. Další zastávka Sunshine coast.