pondělí 14. prosince 2015

Vyrážíme na cesty - generálka

Tak a je to tady, poslední servírovaná káva a poslední vyměněná klika u dveří. Rozloučili jsme se v práci i v sharehousu a nový začátek jsme se rozhodli oslavit na místním festivalu severně od Chch. Protože náš plán je jižní ostrov procestovat po směru hod. ručiček, využili jsme zajížďku na sever k návštěvě města Kaikoura a jeho krás, poté přes Chch dál na jih.
Finálnímu vyplutí předcházely náročné týdenní přípravy. Ja vše systematicky balila a Martin montoval do auta nejrůznější vychytávky. V den odjezdu jsme bojovali o čas, odpoledne jsme už chtěli pařit na festáku, ale náš vůz vyžadoval důkladnou očistu po měsících vození stavebního materiálu. Narvaný až po střechu jsme konečně vyjeli. Speciálně tahle kulturní záležitost-Summer Solstice Festival je vyhlášená zákazem konzumace alkoholu, takže u důkladné vstupní prohlídky aut vyhrávají ti, co alkohol schovali velmi důkladně nebo ho chytře přelili do plastových lahví od nealka. My jsme piva uložili do rezervy pod auto a Jaggera nalili do našich cestovních lahví. Bohužel bližší info k průběhu festivalu vám nepodám, neboť stres a únava z celého týdne i nadměrné množství propašovaného moku způsobil mé brzké odpadnutí.

Druhý den nás probudil déšť, zima a kocovina. Kaikoura, od které nás dělily 2h jízdy, nás přivítala lepším počasím. Zvládli jsme ještě 3h walk po místním poloostrůvku a poprvé ve volné přírodě viděli tuleně. Mláďata skotačela ve vlnách mezi chaluhama a staří se jen vyvalovali kde se dalo.

Knižní průvodce nás lákal na dvoudenní turu s vrcholem Mt Fyffe, v horách nad městem a když jsme se dočetli o jeho nadmořské výšce (1602), byla to pro nás jasná volba. Easy track s krásnými výhledy a přespáním v horské chatě se nám poštěstilo zmáknout za slunečného počasí.

Další atrakcí za městem byla tulení školka žijící u vodopádů, tam se to ploutvičkama jen hemžilo. Noc jsme strávili ve free campu u pláže s velehorama za zády. Počasi je zde tak proměnlivé, že nás ani deštivé ráno nijak nepřekvapilo. Namířili jsme si to zpět do Chch, na staré adrese vyzvednout cyklovýbavu, dokoupit potřebné a ještě se rozloučit s pár přáteli.