pátek 5. února 2016

Rockburn track

Po čtyřech týdnech konečně farmář oznámil den posledního sběru, před kterým jsme dostali tři dny volna. Zatímco meruňky dozrávaly, sedm statečných se vydalo společně pokořit kousek místní divočiny. Jako skupina jsme se zformovali k akci až po poledni, všichni s krosnou, někteří i se stanem. Knižní průvodce říkal 4 hodiny chůze k Rockbourn hut (4 postele) a druhý den 6 hodin s mírným převýšením zpět na parkoviště. Před čtvrtou odpolední už jsme rozčarovaně hleděli na zámek u dveří naší chaty, která byla nově pasována pouze na přístřešek. My jsme se táhli se stanem, takže umrznutí v mém super tenkém šustipytli naštěstí nehrozilo. Pozdní odpoledne jsme strávili válendou u ledové řeky a sběrem dříví na pořádný oheň, jelihož o jeho zákazu nebyla nikde kupodivu ani řádka. Pak jsme na něm pekli párky s chlebovým těstem namotaným na klacek a na závěr i děsně sladké marshmelouny.  Hvězdné nebe nad námy a stovky dravých mušek s námi.  Černý Petr padl na Němce, kteří si ustlali na lavici v přístřešku, odhodláni si jejich vůbec první noc pod širákem užít. Bohužel zima a nálety okřídlené armády jim nedopřáli klid a mír. Už před osmou byli připraveni opustit prostor a raději vyrazili napřed, jakožto pomalejší jednotka.
Zbytek výpravy vyrazil až v 11 a s rychlonožkou (Emilem) v čele jsme začali prudce stoupat. Třicetistupňové vedro se dalo přežít jen díky hustému porostu nad námy. Hladoví a vyčerpaní jsme se na vrchol vyškrábali až kolem 3 hod a v sedle se pak setkali s naším polomrtvým předvojem. Zpět dolů jsme se plazili jak hadi, s vyjímkou nevybitého Emila, co raději bežel napřed, aby přistavil auto a nemohoucí odvezl do kempu. Tam jsme naskákali do řeky a dali chladit piva, hygiena a pitný režim musí být.

Třetí den jsme zvolnili program, nekteří se jeli rekreovat do Queenstownu jiní do Arrowtownu, bývalé čínské usedlosti. Večer jsme se všichni shledali na sadu a sbírali síly na poslední dva meruňkový dny. Přípravy na další plavbu byly náročné, vyprat co se dá, zavařit tunu marmelády, upéci chleba a buchtu, vyčistit a srovnat auto, se všema si vyměnit fotky a podobně. Poslední večer jsme to lehce zapili a Masa nam uvařil výborné chinese dumplings, které rozhodně zařadíme do našeho budoucího jídelníčku. Ráno znova fofr, úklid společných prostor, spakovat jídlo, natrhat ovoce na cestu a ..loučení. Zvedáme kotvy, příští zastávka Fiordland.