pátek 19. září 2014

Praha-Singapore

Pondělí 15.9.
Tak a je to tady, něco končí a něco nového začíná. Je 14:00 jsme na letišti, odbavujeme zavazadla, loučíme se s rodiči, projdeme všemi dalšími kontrolami a čekáme na nalodění do Airbusu A 330 směr Dubai. Na mě to všechno doléhá, jsem naměkko. Letíme přes Turecko, Černé more, Irán a Perský záliv. Po shlédnutí pár filmů, šesti hodinách a 4700km přistáváme o půlnoci místního času v Dubai.

Úterý 16.9.
Díky přistaveným schodům a přejezdu autobusem můžeme okusit horký noční vzduch. Na přestup máme 3 hodiny, okouknem drahé obchody, dame občerstvení  a marně se snažíme připojit na wi-fi.  O let do Singaporu je velký zájem, takže se vezeme větší mašinou -  dvoupatrovým Airbusem A 380  Bohužel nesedíme vedle sebe, stejně ale většinu času prospíme. Mě se třeba podařilo zaspat i celou snídani. Po 5100 km a 8 hodinách dlouhého sezení letadlo dosedá na Shangi-Singapurském letišti.
 Místní čas je 15:00, teplota 31° a vlhkost extrémní. Na letišti je přistavená speciální jednotka s rouškama a infra teploměrama pro potenciální ebolisty. Přes imigrační kontrolu procházíme v klidu a poslední scanner zavazadel žádné drogy ani zbraně neodhaluje, jsme vpustěni do země.
Na informacích dostáváme kompletní info jak se dostat s MHD do hotelu. Vybíráme cash a s plnou polní vyrážíme vláčkem, metrem, autobusem a nakonec i velký kus pěšky do hotelu Fragrance Oasis. Jsme naprosto strhaní, ulepení, vyčerpaní ale rádi, že první čast cesty proběhla bez komplikací. Ač je večer ještě mladý a my bychom se měli cítit podle českého času na 11:00 padáme do postele a s Bolywoodem v TV usínáme.
Středa 17.9.
Díky skoro 12-ti hodinovému spánku jsme fresh a ready na průzkum centra a hlavních památek. Venku na nás bouchne extrémně horký a vlhký vzduch. V tomhle, že máme absolvovat dvoudenní prohlídku města? Jdeme kilák na nejbližší metro a vystupujeme v centru. Všechno tu má klimatizaci, která je nastavená na ledových 18°. Všude jsou mantinely, vysoké ohradníky, tribuny, zahradní stany a plakáty lákají na víkendovou událost – formule 1. Naštěstí je takhle zastavěna jen malá část centra.  Všechny známé památky jsou na dohled. Flyer (velké ruské kolo), Marina Bay Sands (holel s lodí), mrakodrapy a Merlion chrlící vodu (znak města, spojení ryby a lva).

Polední průtrž mračen přečkáme přejezdem do ChinaTownu, kde dáváme oběd a kouknem na hinduistický a budhistický chrám. Odpoledne trávíme na ostrově Sentosa, kromě mega komplexu všeho tu jsou i pěkné pláže a parky. Všechno to tu procházíme pěšky což je na místní poměry dost nezvyklé. Všude tu lítají kabinky, lanovky, přibližovací vlaky busy... Chill and beer ve stínu palem, odpočinek a únik z města.
Na večer se vracíme do centra, kochat se a fotit rozsvícené panorama. Poslední zastávka před totálním vyčerpáním jsou Gardens by the bay. Nádherný park s velkými umělými stormy (do kterého se jde vysutým mostem přes komplex hotelu), které mění barvy, hrají a některé slouží jako vyhlídka.
Před půlnocí s dvaceti kilometry v nohách padáme na postel, jsme KO.